سایت رسمی دکتر بهروز مصلحی

از طعم و بوی بد هنگام ابتلاء به آنفلوانزا خلاص شوید

نوشته: دکتر بهروز مصلحی



امروزه داشتن آنفلوانزا به خصوص پس از تشخیص ویروس H1N1 مسئله بسیار مهمی است. سالها پیش، مردم آنفلوآنزا را به عنوان یک بیماری ساده تلقی می نمودند. علاوه بر داشتن دمای بالای 37 درجه سانتیگراد، بسیاری از افراد نیز از طعم و مزه و بوی بد، هنگام ابتلاء به آنفلوانزا رنج می برند. این مسئله بسیار بغرنجی است. افراد مبتلا به طعم و مزه و بوی بد هنگام ابتلاء به آنفلوانزا نمی توانند غذا بخورند. بدن برای تأمین انرژی مورد نیاز روزانه خود احتیاج به مواد غذایی دارد. اگر بیمار مبتلا به آنفلوانزا به هر دلیلی غذا و مایعات نخورد، وضعیت او به مراتب بدتر خواهد شد.

نکات ساده ای که می تواند بو و طعم و مزه بد را از بین ببرد:

1- شربت سیب:

شما فقط نیاز به اضافه کردن یک قاشق غذاخوری، شربت سیب به آب آشامیدنی روزانه خود دارید. سعی نمایید هر چهار ساعت یک لیوان شربت سیب خوشمزه بنوشید.

2- آب زیادی بنوشید:

نوشیدن زیاد آب می تواند به شما کمک کند که طعم ناگوار را در زبان خود از بین ببرید. هر روز حداقل 2 لیتر آب بنوشید. اگر شما دوست ندارید فقط آب ساده بنوشید، آب میوه های تازه را می توانید در آن بریزید.

3- اضافه کردن برخی از چاشنی های خوشمزه به مواد غذایی:

چاشنی ها می توانند علاقه شما را به غذا افزایش دهند، اما اطمینان حاصل کنید که مقدار آن کم باشد. اجتناب از خوردن غذاهای سرد، اضافه نمودن سبزیجات تازه به غذاهایی مانند سوپ مرغ داغ می تواند در تنظیم متابولیسم بدن شما که بشدت توسط آنفلونزا مختل شده است موثر باشد.

4- استفاده ازیک رطوبت دهنده برای پاک کردن هوا در اطراف خود:

وجود بخار آب در محیط، تنفس را بهتر خواهد نمود. از بوی عطر و ادکلن و بوهای تند اکیدأ اجتناب نمایید چون عصب بویایی ملتهب بخاطر آنفلوانزا را، تخریب می نماید.

فقط با انجام این روش های ساده، شما واقعا می توانید از غذا خوردن هنگام ابتلاء به آنفلوانزا لذت ببرید. اطمینان حاصل کنید که یک رژیم غذایی متعادل داشته باشید تا مانع از سوء تغذیه هنگام آنفلوانزا شود.